Kalite Takip Sistemi Kapsamında ''Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı'' Konulu Ekim-Kasım Ayı Faaliyetimizi okulumuzda gerçekleştirdik.
Öğrencileri daha yakından tanımak ve problemlerini tespit etmeğe yönelik '' Öğrenci Bilgi Formu'' ve ''Yaşam Pencerem'' adlı formlar Sınıf Rehber Öğretmeni tarafından öğrencilere uygulanmıştır. Böylelikle öğrencilerin gözden kaçan bir takım problemleri ve özellikleri çok daha rahat tespit edilmesine katkı sağlamıştır.
Başarılı olmak isteyen öğrenci, önce kendini gerçekçi bir biçimde tanımalı, öğrenme stillerinin farkında olmalı. "Ben neden ders çalışmalıyım?" sorusuna cevap veren bir öğrenci, çalışmalarını anlamlandıracağından dolayı hem motivasyonu yüksek olacaktır hem de başarılı olma yönünde sıkıntı yaşamayacaktır.
Öğrencilerin başarılı olmasını sağlayan değişkenlerden birisi de çalışmalarını, okulunu ve öğretmenlerini olumlu görme algısıdır. Okulu ve öğretmenleri başarılı olma yönünde önemli unsurlar olarak algılama eğilimi, öğrencide ders çalışmaya yönelik olumlu tutumlarının oluşmasına neden olur. Bu farkındalığa sahip olan öğrenciler, çalışmalarından keyif alır. Artık öğrenci için test çözmek, not almak, denemeye girmek, yazılıya çalışmak birer mutluluk kaynağı haline gelir.
ETKİNLİĞİN AŞAMALARI
ETKİNLİĞE KATILANLAR
ETKİNLİĞİN FAYDALARI
Kendini tanıyan öğrenci kendi öğrenme yöntemlerini de bilerek çalışmalarını buna göre düzenler. Öğrencinin kendini fark etmesi hem derslerdeki akademik başarılarının hem de sosyal becerilerinin gelişmesini sağlayacaktır.